ΚΩΔΙΚΑΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΥ (ΜΕΡΟΣ Γ)
Κώδικας Δεοντολογίας και ο ρόλος του
Αστυνομικού (ΜΕΡΟΣ Γ)
Στα δύο προηγούμενα άρθρα αποτυπώσαμε και
αναλύσαμε τα δύο προοίμια του κώδικα δεοντολογίας,
τα οποία συνέταξαν ο τότε υπουργός Δημόσιας Τάξης
Γεώργιος Βουλγαράκης και ο τότε αρχηγός της
αστυνομίας Γεώργιος Αγγελάκος. Είδαμε να
αναφέρονται σε μεγάλο βαθμό η προστασία των
ανθρωπίνων δικαιωμάτων και μάλιστα ως την
σημαντικότερη παράμετρο για την διασφάλιση ενός
σταθερού κλίματος και κοινωνικής ειρήνης, αναφέρει
επίσης για την εφαρμογή της ποιοτικότερης πολιτικής
ασφάλειας με μέτρο την ανθρώπινη αξία, δηλαδή ότι το
μέτρο τους είναι η αξία του ανθρώπου αλλά αυτή την
αξία από το 2004 που γράφτηκε μέχρι σήμερα το 2022,
δεν αναγνωρίζω πού αποτυπώνεται στην
καθημερινότητα μας, εκτός και αν η αξία που
προσδίδουν οι εκάστοτε κυβερνήσεις μαζί με όλα τα
κόμματα στους πολίτες, είναι τόσο χαμηλού επιπέδου
όσο αυτού που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια. Είδαμε
επίσης να αναφέρονται στον σεβασμό στα ανθρώπινα
δικαιώματα και τις ατομικές ελευθερίες και είναι
πραγματικά ειρωνικά όλα αυτά που αποτυπώνονται
διότι οι ίδιοι τα ψηφίζουν, οι ίδιοι τα προωθούν, οι ίδιοι
ωθούν τους αστυνομικούς μέσα από το παρόν
λειτουργικό πλαίσιο της χώρας να ΜΗΝ τα εκτελούν και
το αποτέλεσμα δεν έχει καμία απολύτως σχέση με όλα
όσα αναφέρονται. Στο παρόν άρθρο θα αναλύσουμε τις
γενικές υποχρεώσεις και την συμπεριφορά του
αστυνομικού, αλλά και πως ο ίδιος ο κώδικας
αυτοαναιρείται.
Άρθρο 5. Εξυπηρέτηση των πολιτών.
1. << Η προστασία των δικαιωμάτων των πολιτών και η εξασφάλιση
των προϋποθέσεων για την ταχεία, ακώλυτη και χωρίς
ταλαιπωρία εξυπηρέτησή τους, καθώς και η βελτίωση των
σχέσεων αστυνομίας-πολίτη αποτελεί πρώτιστο καθήκον του
αστυνομικού. Ειδικότερα, ο αστυνομικός εξετάζει αμέσως τα
αιτήματα των πολιτών που σχετίζονται με αδικήματα και
συμβάντα αστυνομικού ενδιαφέροντος και παρέχει τη νόμιμη
συνδρομή του χωρίς χρονοτριβή.>>
2. Η προσέγγιση των αναγκών των πολιτών με ανθρωπισμό,
σεμνότητα, κοινωνική ευαισθησία και ευελιξία, η αποφυγή της
τυπολατρείας, η εκδήλωση πρωτοβουλιών και η λήψη πρακτικών
μέτρων, ώστε να προλαμβάνονται αδικίες και να επιτυγχάνεται η
αποτελεσματική εξυπηρέτησή τους, καθώς και η δημιουργία
σχέσεων αμοιβαίας εμπιστοσύνης, συνεργασίας και κοινωνικής
συναίνεσης αποτελούν καθημερινό μέλημα του αστυνομικού.
Εδώ αποτυπώνει ξανά ότι ο αστυνομικός έχει ως
προτεραιότητα την προστασία των ανθρωπίνων
δικαιωμάτων όπως επίσης και την βελτίωση των σχέσεων
μεταξύ πολιτών και πολιτείας. Τα λόγια είναι περιττά καθώς
και στα προηγούμενα άρθρα αποτυπώσαμε το πόσο
οξύμωρα είναι όλα όσα έχουμε ζήσει και έχουμε δει να
συμβαίνουν πάρα τα γραφόμενα. Ας περάσουμε όμως στα
επόμενα άρθρα όπου εκεί θα γίνει ολοφάνερος ο δόλος που
υπάρχει και συστήνει ένα παράλογο νομοθετικό πλαίσιο
στην χώρας μας.
Άρθρο 6.
Ο αστυνομικός ως δημόσιος λειτουργός. Ο αστυνομικός :
α. Έχει τα ίδια δικαιώματα με τους άλλους πολίτες, με εξαίρεση τους
περιορισμούς που επιβάλλονται από το Σύνταγμα και το νόμο και είναι
αναγκαίοι για την αποτελεσματική εκπλήρωση της αποστολής της
αστυνομίας σε μια δημοκρατική κοινωνία.
Σε αυτό το άρθρο αποτυπώνεται ξεκάθαρα η δολιότητα αυτών
οι οποίοι συνέταξαν τον παρόντα κώδικα δεοντολογίας, διότι
από την μία πλευρά μιλάει για προστασία των ανθρωπίνων
δικαιωμάτων, από την άλλη όμως αναφέρεται σε ΑΝΑΓΚΑΊΟΥΣ
περιορισμούς αυτών για την εκπλήρωση της αποστολής της
αστυνομίας στην δημοκρατική κοινωνία που υποτίθεται ότι
ζούμε. Δεν είναι καθόλου τυχαίο που επικαλούνται την ίδια
την ΑΝΑΓΚΗ, διότι με αυτόν τον τρόπο μπορούν να ονομάσουν
ως ανάγκη οτιδήποτε εξυπηρετεί αυτούς οι οποίοι κόβουν και
ράβουν τα πάντα στα μέτρα τους και με αυτόν τον τρόπο να
κινήσουν νομιμοφανείς διαδικασίες οι οποίες όμως δεν
περιέχουν μέσα τους ίχνος ηθικής και νόμος δίχως ηθική δεν
πρέπει να λογίζεται ως πραγματικός νόμος. Ας μην ξεχνάμε ότι
ζούμε σε μία κοινωνία όπου τα δικαιώματα μας τα έχει ορίσει
κάποιος άλλος και ανάλογα με τις ορέξεις των διοικούντων
αυτά κόβονται και ράβονται. Στην πραγματικότητα όμως ο
Έλληνας πολίτης ως ιδιοκτήτης της χώρας αυτής, ως άμεσος
κληρονόμος της βάση αιματολογικής συνέχειας (ιθαγένεια),
δεν έχει δικαιώματα που του τα δίνει κάποιος άλλος, αλλά έχει
το ΔΙΚΑΙΟ του, το οποίο το διαχειρίζεται ο ίδιος και αυτός είναι
που μοιράζει δικαιώματα. Κανένας όμως πότε δεν μας το
ανέφερε αυτό διότι τότε δεν θα μπορούσε να μας δυναστεύει
με γελοίους παράλογους και ανήθικους νόμους, δεν θα
μπορούσε να μας υφαρπάζει γη και πλούτο, ούτε θα
μπορούσε να υποβαθμίσει την ποιότητα της διαβίωσης μας.
Αυτά όλα τα οποία ανέφερα όμως είναι μια πραγματικότητα
την οποία ζούμε όλοι οι άνθρωποι μαζί, διότι ξεχάσαμε την
θέση μας και την δύναμη μας μέσα στην κοινωνία.
β. Σέβεται, τηρεί και εφαρμόζει τους κανόνες που διέπουν τις σχέσεις
προϊσταμένων και υφισταμένων και των συναδέλφων μεταξύ τους,
ώστε να εξασφαλίζεται η ομαλή, αδιατάρακτη και αποδοτική λειτουργία
της Υπηρεσίας, μέσα σε κλίμα πειθαρχίας και πνεύμα αλληλεγγύης και
ομοψυχίας.
γ. Διασφαλίζει αμερόληπτες και αποτελεσματικές διαδικασίες εξέτασης
και ελέγχου στις περιπτώσεις υποβολής παραπόνων πολιτών εναντίον
συναδέλφων του.
δ. Εκτελεί τις διαταγές των ανωτέρων του και ευθύνεται για τη μη
εκτέλεση ή την πλημμελή εκτέλεσή τους. Είναι προσωπικά υπεύθυνος
για τις πράξεις ή παραλείψεις του και η εκτέλεση προδήλως παράνομων
ή αντισυνταγματικών διαταγών δεν τον απαλλάσσει των ευθυνών του.
Σε αυτό το σημείο αγαπητοί αναγνώστες φανερώνεται σε
όλους μας ο δόλος με τον οποίο <<κλειδώνουν>> κάθε
άνθρωπο ο οποίος υπηρετεί στο Σώμα της Ελληνικής
Αστυνομίας. Ο αστυνομικός έχει ευθύνη είτε για την μη
εκτέλεση της διαταγής που θα λάβει, είτε την εκτελέσει
πλημμελώς, παρόλα αυτά εάν η διαταγή αυτή είναι παράνομη,
αντισυνταγματική, ως εκ τούτου ανήθικη και άδικη, ο
αστυνομικός είναι προσωπικά υπεύθυνος για την άδικη πράξη
του, η οποία απορρέει από την εκτέλεση της διαταγής αυτής!!!
Άρα αν ο αστυνομικός αρνηθεί να εκτελέσει μια
αντισυνταγματική ή παράνομη διαταγή θα περάσει από
πειθαρχικό έλεγχο για άρνηση εκτέλεσης διαταγής, από την
άλλη αν την εκτελέσει ευθύνεται προσωπικά ο ίδιος. Προσέξτε
όμως πως μας προϊδεάζει για το γεγονός ότι ο αστυνομικός θα
λάβει αντισυνταγματική ή παράνομη διαταγή στην πορεία του,
άρα είναι δεδομένο, ειδάλλως γιατί να το αποτυπώνει; Δηλαδή
αντί να εξετάζουν το γεγονός τι θα γίνει σε αυτόν ο οποίος
δίνει αντισυνταγματική η παράνομη διαταγή και πως αυτή δεν
θα περάσει σε εκτέλεση, αυτοί αναφέρουν ότι ο αστυνομικός
ευθύνεται για την εκτέλεση αυτής!!! Είναι πραγματικά τραγικό
το γεγονός να υπηρετούμε νόμους παράλογους, ανήθικους και
άδικους, αισθανόμενοι ότι δεν παρανομήσαμε επειδή
τηρήσαμε τον νόμο. Είναι πραγματικά τραγικό για όλους όσους
θέλουν να προσφέρουν προστασία στους πολίτες με
προσωπικό κίνδυνο, να καλούνται να υπηρετήσουν σε αυτό το
σαθρό λειτουργικό πλαίσιο. Όλα αυτά οι εκάστοτε
κυβερνώντες, τα κόμματα μικρά και μεγάλα, πατριωτικά και
μη, βουλευτές, πρόεδροι της δημοκρατίας, εισαγγελείς,
νομικοί και όλοι όσοι συμμετέχουν στην διοίκηση και
οργάνωση του κράτους μας, μήπως δεν τα γνωρίζουν όλα αυτά
τα οποία αναφέραμε; Μήπως δεν βλέπουν πόσο παράλογα
είναι; Άρα αντιλαμβάνεστε όλοι την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ που
υπάρχει να κάνουμε βαθιές τομές και ριζικές αλλαγές στο
λειτουργικό πλαίσιο του Κράτους μας εκτελώντας μια
διαδικασία πλήρους εξυγίανσης και να είμαστε απόλυτοι και
αυστηροί.
ε. Διευκολύνει τις έρευνες και τους ελέγχους που διεξάγουν δικαστικές,
διοικητικές και ανεξάρτητες διοικητικές αρχές.
στ. Συνεργάζεται αρμονικά με τους δημοσίους υπαλλήλους και τους
υπαλλήλους των άλλων υπηρεσιών του Κράτους στην άσκηση των
αρμοδιοτήτων τους, καθώς και με τους εκπροσώπους άλλων δημοσίων
φορέων, οργανισμών και οργανώσεων για την εξυπηρέτηση του
δημόσιου και του κοινωνικού συμφέροντος.
ζ. Απορρίπτει σθεναρά κάθε προσπάθεια δωροδοκίας του και επιδιώκει
με την εν γένει συμπεριφορά, εμφάνιση, διαγωγή και διαβίωσή του να
αποτελεί παράδειγμα καλού πολίτη και ακέραιου αστυνομικού.
Άρα όταν ο αστυνομικός βρίσκεται εκτός υπηρεσίας οφείλει να
είναι παράδειγμα καλού πολίτη και ακέραιου αστυνομικού,
αλλά εντός υπηρεσίας όταν καλείται να εκτελέσει μια
παράνομη ή αντισυνταγματική διαταγή δεν ενδιαφέρει
κανέναν τι παράδειγμα δίνει ο αστυνομικος….
η. Δεν χρησιμοποιεί την ιδιότητά του για να αποκομίσει προσωπικά
οφέλη ή για να ευνοήσει το ιδιωτικό συμφέρον τρίτων, ούτε επιτρέπει
στους συγγενείς ή φίλους του να επικαλεστούν άμεσα ή έμμεσα αυτή
για να προωθήσουν τα συμφέροντά τους.
θ. Αντιμετωπίζει με αυστηρότητα και καταπολεμά κάθε πράξη
διαφθοράς και καταγγέλλει αμέσως αυτή στις αρμόδιες αρχές.
ι. Κατά την άσκηση των καθηκόντων του δείχνει εντιμότητα και δεν
αποδέχεται, άμεσα ή έμμεσα, οποιοδήποτε δώρο ή δωρεάν παροχή
υπηρεσιών, επιβάλλοντας και στους στενούς συγγενείς του ανάλογη
συμπεριφορά.
ια. Εκτός υπηρεσίας δεν εμπλέκεται σε δραστηριότητες και δεν
αναλαμβάνει εργασίες που προσβάλλουν το κύρος του ως αστυνομικού.
Είναι πραγματικά ειρωνικό το γεγονός πως ενώ προσπαθούν
να δείξουν ότι αυτό το οποίο συνέταξαν είναι σύμφωνο με την
λογική και την ηθική αξιοπρέπεια κάθε ανθρώπου, τελικά σε
μια παράγραφο να καταστρατηγείται ολόκληρο το κείμενο και
παρόλα αυτά να συνεχίζει να αναγράφει μεγαλόσχημα λόγια
τα οποία λόγο της δομής του νομικού πλαισίου της χώρας μας
δεν ευσταθούν στην καθημερινότητα μας. . Οι κομματικές
πρακτικές με σκοπό το ιδίον όφελος, οι οποίες εφαρμόζονται
ως και σήμερα έχουν καταστρέψει ολοσχερώς το κύρος του
αστυνομικού παρόλα αυτά ο αστυνομικός εκτός υπηρεσίας
οφείλει να προστατεύει το κύρος της θέσης του, ως πολίτης.
ιβ. Ως υπεύθυνο άτομο, προσπαθεί να βελτιώνει διαρκώς την
υπηρεσιακή του απόδοση και τις γνώσεις του, υποβαλλόμενος σε
διαρκή εκπαίδευση.
Ας περάσουμε στο τελευταίο άρθρο του κώδικα δεοντολογίας
για να ολοκληρώσουμε την ανάλυση του.
Άρθρο 7
Διαβεβαίωση.
Ο αστυνομικός από την ανάληψη των καθηκόντων του αποδέχεται την
παρακάτω διαβεβαίωση:
‘‘Διαβεβαιώ ότι γνώμονα της συμπεριφοράς μου αποτελεί ο σεβασμός
της αξίας κάθε ανθρώπου και η προάσπιση των δικαιωμάτων του. Έχω
την ύψιστη τιμή να υπηρετώ τον Ελληνικό Λαό, ασκώντας την
αστυνομική εξουσία που μου εμπιστεύεται, σύμφωνα με το Σύνταγμα
και τους νόμους.
Αναλαμβάνω τις υποχρεώσεις και αποδέχομαι τους κινδύνους του
λειτουργήματός μου και δηλώνω ότι εργάζομαι με αμεροληψία και
δικαιοσύνη για το καλό της κοινωνίας. Προσπαθώ διαρκώς να βελτιώνω
τη συμπεριφορά μου ως υπεύθυνος δημόσιος λειτουργός, αποδέχομαι
τον κοινωνικό έλεγχο της δράσης μου και προσδοκώ την υποστήριξη
των πολιτών’’.
Άρα ο αστυνομικός ΔΕΣΜΕΥΕΤΑΙ να σέβεται την αξία κάθε
ανθρώπου, να προασπίζει τα δικαιώματά του, αναγνωρίζει ότι
έχει την ύψιστη τιμή να υπηρετεί τον Έλληνα πολίτη, ασκώντας
την αστυνομική εξουσία την οποία του την δίνει ο ίδιος ο
πολίτης, άρα ο πολίτης είναι αυτός ο οποίος έχει στα χέρια του
την δύναμη, ως η ουσία της πολιτείας και δίνει την εξουσία
στον αστυνομικό με σκοπό να τον προστατεύει. Ο αστυνομικός
δηλώνει ότι εργάζεται με αμεροληψία και δικαιοσύνη για το
καλό της κοινωνίας και όχι το καλό των κομμάτων, των
κυβερνήσεων, των βουλευτών και οποιουδήποτε άλλου, όπως
επίσης αποδέχεται τον κοινωνικό έλεγχο για την δράση του,
άρα ο πολίτης είναι αυτός ο οποίος θα κρίνει το αποτέλεσμα
και μας φανερώνεται ΞΑΝΑ ότι ο πολίτης είναι η ΠΗΓΗ της
δύναμης όλων των εξουσιών σε ένα Κράτος.
Άρθρο 8.
Έναρξη ισχύος. Η ισχύς του παρόντος διατάγματος αρχίζει από τη
δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Στον Υπουργό
Δημόσιας Τάξης αναθέτουμε τη δημοσίευση και εκτέλεση του παρόντος
διατάγματος.-
Αθήνα, 2 Δεκεμβρίου 2004
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗ
___________________________________________________________
Σε αυτό το σημείο ολοκληρώσαμε την ανάδειξη και ανάλυση
του Κώδικα Δεοντολογίας του Αστυνομικού με αποδεικτική
διεργασία, εντοπίσαμε όχι απλά τα κενά σημεία του, αλλά μια
διαδικασία θεσμοθέτησης ενός νόμου με προεδρικό διάταγμα,
ο οποίος έτσι όπως έχει δομηθεί αυτοκαταργείται, δεν
εκτελούνται στην ακρίβεια τα μεγαλόσχημα λόγια περί
προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και μάλιστα δεν
ενδιαφέρεται κανένας από τους κυβερνώντες για αυτό.
Ο άνθρωπος είναι δημιουργημένος ώστε να ζει σε ένα δίκαιο
περιβάλλον το οποίο του δίνει την δυνατότητα να αναδείξει τις
δυνάμεις και δυνατότητες του, προσφέροντας τες στην
διάθεση του συνόλου. Για να συσταθεί λοιπόν μια
δημοκρατική κοινωνία δεν χρειάζονται κενά λόγια και άδικοι
νόμοι, αλλά χρειάζεται ο πολίτης να ενεργοποιηθεί ασκώντας
την πολιτική του δράση, μετέχοντας στην πολιτική σκηνή και η
Ελλήνων Συνέλευσις δίνει αυτή την δυνατότητα σε όλους, για
αυτό καλεί και προσκαλεί κάθε άνθρωπο να συμμετέχει για
πρώτη φορά στην διαδικασία του εκλέγεσθαι, με σκοπό να
αναδιοργανώσουμε πλήρως όλον τον μηχανισμό ο οποίος
διαχειρίζεται τον δημόσιο βίο, συστήνοντας ένα λειτουργικό
πλαίσιο με δίκαιους νόμους. Για περισσότερες πληροφορίες
όσον αφορά τον πλήρη σχεδιασμό της επόμενης μέρας και της
Ελλήνων Πολιτείας μπορείς να μελετήσεις τις προγραμματικές δηλώσεις της Ελλήνων Συνέλευσις.
ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΑΕΥΣΙΣ ΝΕΩΝ ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
email:esymoudaniwn@gmai.com
YOUTUBE: (374) YouTube
ΣΕΛΙΔΑ FACEBOOK: (4) Ε.ΣΥ. Ελλήνων Συνέλευσις Νέων Μουδανιών Χαλκιδικής | Facebook
ΤΗΛΕΦΩΝΟ:2373024116
ΚΥΡΙΑΚΕΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
EMAIL ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ
ΣΕΛΙΔΕΣ SOCIAL MEDIA ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ
ΚΥΡΙΑΚΕΛΗΣ ΓΙΏΡΓΟΣ (@kiriakelis_giorgos) • Φωτογραφίες και βίντεο στο Instagram
Δεν υπάρχουν σχόλια